Listar por autor "Baena Rojas, José Jaime"
Mostrando ítems 1-6 de 6
-
Analysis of export restraints disputes as trade policy within the GATT and WTO regime
Baena Rojas, José Jaime; Cano Arenas, José Alejandro (Asociación Internacional de Gestión de la Información Empresarial (IBIMA)Estados Unidos, 2018)Since GATT and WTO foundation, some disputes have occurred between their full member regarding the adoption of export restrictions, which has generated a neo-protectionism or “reverse protectionism”, which is not yet ... -
Determining Factors in the Choice of Export Markets for Chemical Products
Baena Rojas, José Jaime; Vanegas López, Juan Gabriel; López Cadavid, Diego Alejandro (Taylor and Francis GroupEstados Unidos, 2020)Taking into account the importance of business internationalization, the aim of this paper is to implement a multicriteria methodology using factors and variables found in the literature to assess the importance that the ... -
Generalidades de los negocios internacionales como programa de educación superior en Colombia
Baena Rojas, José Jaime; Hurtado Giraldo, Alejandra (Universidad Católica Luis AmigóColombia, 2017)En este artículo se reflexiona sobre los programas de educación superior de negocios internacionales en Colombia, sus enfoques y lugares de procedencia dentro de las diferentes instituciones de educación superior. En este ... -
ICT for the promotion of international business academic programs
Baena Rojas, José Jaime; Cano Arenas, José Alejandro; Arley Giraldo, Didier (Universidad del ZuliaVenezuela, 2018)This article aims to identify the level of use and the benefits offered by information and communication technologies (ICT) for the international business academic programs in the universities. ... -
International market selection: an application of hybrid multi-criteria decision-making technique in the textile sector
Vanegas López, Juan Gabriel; Baena Rojas, José Jaime; López Cadavid, Diego Alejandro; Mathew, Manoj (EmeraldReino Unido, 2020)Objetivo La selección de un mercado internacional (IMS) es un factor primordial en el éxito y crecimiento de una empresa. Por lo tanto, el propósito de este estudio es consolidar y aplicar una metodología sistemática que ... -
Portales web: ¿estrategia para la consolidación de los pregrados de negocios internacionales?
Baena Rojas, José Jaime; Cardona Malaver, John Paul; Puerta Ospina, Paula Andrea (Editorial EspaciosVenezuela, 2017)Este artículo analiza la factibilidad del desarrollo de un portal web integral para los programas de pregrado, aplicado para negocios internacionales en la ciudad Medellín, todo ello identificando los beneficios para ...